D2 besluit zware najaarscompetitie met mooie zege

RODEN – De D2-pupillen van kv Harkema hebben zaterdag 8 oktober in Roden de najaarsreeks afgesloten met een overwinning op Noordenveld D1. Het was de eerste zege in een competitie met een hoge moeilijkheidsgraad.

In de poule met Heerenveen D3, Sparta D1 en Noordenveld D1 waren de beide eerstgenoemde teams simpelweg te sterk voor kv Harkema D2. Noordenveld was een opponent van gelijkwaardige sterkte. Dit leverde twee keer leuke wedstrijden op met een wisselend resultaat.
Het eerste duel op sportpark De Bosk in Harkema eindigde in een overwinning voor Noordenveld: 5-8. Op het fraaie, bomenrijke complex aan de Borglaan in Roden nam kv Harkema D2 revanche. En hoe. De formatie van de gedreven trainer-coach Willem Feenstra speelde in allerlei opzichten een uitstekende partij. Na veertig minuten korfbal stond er een score van 5-14 op het bord, na een 3-8 stand bij rust.
De confrontaties tegen Sparta D1 en – kampioen – Heerenveen leverde vier keer een nederlaag op. In één wedstrijd was er sprake van een kansloze missie. Dat was het openingsduel in Zevenhuizen tegen Sparta: 19-4. De return tegen Sparta kende een einstand van 6-12. Een stunt leek bij een tussenstand van 5-7 in de lucht te hangen. Na de achtste treffer van de gasten uit het Westerkwartier was het evenwel een gelopen koers.
Heerenveen was eveneens twee keer de bovenliggende partij tegen Harkema D2 (4-9 en 10-3). In beide wedstrijden kon Harkema evenwel lange tijd meer dan goed tegenstand bieden. De vaardige kampioen toonde in de slotfases haar klasse door er lustig op los te scoren.
Door de zege op de slotdag in Roden eindigde kv Harkema D2 uiteindelijk op de derde plaats. In het verloop van de najaarscompetitie boekte het enthousiaste team, dat elke week opnieuw zijn uiterste best doet, op speltechnisch vlak enorme progressie. Deze vooruitgang is een van de vruchten van de trainingen van Willem Feenstra, die de spelers vooral laat genieten van de korfbalsport.
De spelers van kv Harkema D2 zijn: Nadien Alma, Naomi Alma, Remco Alma, Marrit Bouma, Amber Laanstra en Ilse van der Ploeg. Trainer/coach: Willem Feenstra.

kv-harkema-d2-2016-2017-img_4852

noordenveld-d1-kv-harkema-d2-img_4162