Droom wordt werkelijkheid voor HAVIC C1

HARKEMA/KOLLUM – Met het Nederlandse kampioenschap maakte het unieke combinatieteam Harkema/Invicta (HAVIC) C1 maakte haar eigen droom waar.

Nadat eerder dit seizoen verrassend de titel in de hoofdklasse werd gewonnen – de promovendus HAVIC bleef zelfs alle wedstrijden ongeslagen – mocht de ploeg in Papendrecht deelnemen aan de Nederlandse Kampioenschappen. Door de inzet van ouders, familieleden, sponsoren en kopers van loten konden de spelers een dag eerder naar Zuid-Holland afreizen.

Naast de spelers, waren echter twee volle supportersbussen aanwezig in Papendrecht, om te genieten van korfbal op hoog niveau. Nadat de acht deelnemende ploegen aan het publiek waren voorgesteld, werd er aan de finaleronde begonnen met twee poules van vier ploegen.

HAVIC versloeg eerst Achilles en zette vervolgens Kinderdijk eenvoudig opzij. De laatste groepswedstrijd trof het combinatieteam echter wel een taaie tegenstander in KZ/Hiltex. Na een spannend duel stond er 7-7 op het scorebord, wat voor HAVIC voldoende was voor de finale.

In deze finale toonde HAVIC opnieuw de grote kwaliteiten, waarover de spelers beschikken. Tegenstander ZKV kreeg weinig schotkansen, door het goede defensie werk van de Friese equipe. De 6-3 eindstand betekende, naast een groot feest onder spelers en supporters, dat HAVIC zich mocht kronen tot kampioen van de Nederlandse C-jeugd hoofdklasse zaalkorfbal.

En dat terwijl de club pas twee jaar oud is. Tijdens een gezellig samenzijn van drie fanatieke korfbaltrainers en met ondersteuning van beide verenigingen, werd in 2014 besloten om de dames van KV Harkema te combineren met de heren van KV Invicta. Met groot enthousiasme begon de ploeg twee seizoenen geleden aan het avontuur, maar dat het tot dit resultaat zou leiden, had niemand durven dromen.

Bron: http://www.defeanster.nl/sport/45274/droom-wordt-werkelijkheid-voor-havic-c1/

Bekijk hier nogmaals de finale: