Foto: S. Beerstra

HAVIC B1 wint de kraker tegen Hoogkerk B1

Afgelopen zaterdag stond voor HAVIC B1 een belangrijke wedstrijd op het programma. De dag ervoor was de ploeg gekozen tot ‘Sportploeg van het Jaar 2016’van Noordoost Friesland voor hun geweldige prestatie dubbel Nederlands Kampioen Hoofdklasse. Om volgend jaar weer op het hoogste niveau te kunnen acteren moest er gewonnen worden van de enige overgebleven concurrent Hoogkerk B1. Dat dit geen gemakkelijke opgave zou worden wisten de havicjes van te voren.

Voor aanvang van de wedstrijd kreeg het team felicitaties en een bos bloemen van de ijsberen uit Hoogkerk voor de verkozen titel ‘Sportploeg van het Jaar 2016’.
Havic startte voortvarend en stond binnen 10 minuten 5-1 voor. Daarna ging de ploeg wat onrustig spelen en werden niet altijd de goede keuzes gemaakt. Havic liet Hoogkerk terugkomen tot 6-6 maar wist net voor rust 7-6 aan te tekenen. De tweede helft zag het talrijke publiek een zeer spannende en gelijk opgaande strijd tussen de twee kampioenskandidaten.
Hoogkerk liep 5 minuten na rust weer uit en zette de 8-10 op het scorebord. Havic toonde veerkracht en kwam terug tot 11-11. Het laatste gedeelte van de wedstrijd nam Havic het voortouw en besliste de wedstijd met 15-12. Hierdoor doet de ploeg een stap in de goede richting om weer kampioen te worden en hiermee ook weer een ticket voor het Nederlands Kampioenschap veilig te stellen. Dit keer voor B-jeugd 1e klasse.

Volgende week wordt om 13.00 uur de uitwedstrijd tegen Sparta Zwolle B1 gespeeld.

Foto: S. Beerstra