Wedstrijdverslag HAVIC B1 – Hoogkerk/Nic B1

Zaterdag 8 oktober 2016 moesten wij om 12.30 uur spelen tegen Hoogkerk/Nic. B1 op sportpark De Bosk in Harkema.

In de aanval begonnen: Jelmer, Thomas Visser, Marit en Elisa
In de verdediging stonden: Rien, Thomas de Vries, Danique en Amber

Het begin was moeizaam en kwamen lastig tot scoren. De wedstrijd ging in de eerste helft gelijk op en telkens als wij scoorden kwam Hoogkerk weer langszij. Maar net voor de pauze kwamen wij toch nog op voorsprong en konden zodoende met een minimale voorsprong te rust in.
Na de pauze scoorde Hoogkerk meteen weer de wedstrijd ging verder zoals in de eerste helft en we kwamen maar niet los. Halverwege de tweede helft kwam Hoogkerk zelfs op voorsprong en liep 2 doelpunten uit. Maar zoals we in onze begin periode speelden konden wij goed omgaan met de achterstand en bleven rustig en kwamen weer langszij maar weer kwam Hoogkerk weer 1 doelpunt voor. Dit ging zo tot 14-14 en toen maakten wij het af door twee maar de scoren en wonnen de wedstrijd met 16-14 waardoor we kampioen werden van de najaarscompetitie 1e klas.

Dit was onze laatste wedstrijd op het veld en gaan over twee weken weer de zaal in te trainen en onze eerste wedstrijd in de zaal is op 12 november te Kollum, tegenstander en tijd zijn nog niet bekend en volgen later. We hopen dat jullie ons dan ook weer komen aanmoedigen.

Elisa Zijlstra

havic-b1-kampioen-op-het-veld