KV Harkema sluit zaalseizoen af met 4 punten.

Zaterdag 12 maart nam KV Harkema het op tegen mede hekkensluiter MN en W 1. Harkema sloot het zaalseizoen af in sporthal de Fûgelkamp, voor het eerst onder leiding van nieuwe hoofdtrainer Eeltsje Talstra. De thuisclub opende de score en wist al vroeg in de wedstrijd een kleine voorsprong te pakken. MN en W hield de Verzinkerij Schippers formatie in de beginfase van de wedstrijd scherp en antwoordde vlot door de gecreëerde kansen goed te benutten. Door doelpunten van zowel dames als heren aan de kant van Harkema werd het verschil vergroot. Het laatste doelpunt voor de onderbreking viel dan ook aan de kant van de thuisploeg. Er werd met een stand van 12-7 de rust ingegaan. Beide ploegen kwamen scherp uit de kleedkamers. De ploeg uit Hijum kwam nog één maal dichterbij maar Harkema wist een voorsprong van minimaal 4 doelpunten te behouden (14-10). In de slotfase van de wedstrijd regende het doelpunten in het voordeel van de Schippers formatie. Met nog een kwartier op de klok konden de Harrekieten de wedstrijd goed uit spelen en creëerden mooie kansen. De hoofdmacht van KV Harkema kwam met dubbele score langs MN en W en zette een eindstand van 24-12 op het scorebord.
Voorafgaand aan de wedstrijd van Harkema 1 trad Harkema 2 aan tegen fysiek spelend de Wâlden 5. Harkema weet het hoofd koel te houden en wint dan ook in een spannend eindslot met 1 verschil. Met een eindstand van 15-14 ontneemt Harkema het kampioenschap van de Wâlden.
De selectie van Harkema bereidt zich de komende weken voor op de tweede helft van het veldseizoen welke zal worden hervat op 2 april. Harkema speelt de eerste wedstrijd in Wiuwert, aanvang vanaf 14:00.