Verslag Harkema 1 – MN&W 1

Zaterdag stond de clash van de 4e klasse op het programma, namelijk nummer één Harkema tegen de nummer twee MN&W uit Hijum. De heenwedstrijd eindigde in 24-11 in het voordeel van de Verzinkerij Schippers-formatie. Maar de tegenstander uit Hijum werd zeker niet onderschat door de pupillen van van der Lei.
Harkema was in de eerste minuten, eigenlijk de gehele eerste helft, zoekende naar het eigen krachtige aanvallende spel. Dit was mede de verdienste van de tegenstander. Daarentegen hield Harkema het verdedigend goed dicht, wat resulteerde in een magere 5-3 voorsprong voor de Harekieten.

Aan het eind van de eerste helft was al te zien dat de krachten van de tegenstander wegebden en erg afhankelijk waren van 1 of 2 spelers.

Harkema bleef doen waar het goed in is en sloeg in de tweede helft het gaatje over verschillende schijven.
MN&W bleef strijden, maar pas toen Harkema de teugels liet fieren kwamen de gasten nog 4 maal tot scoren in de laatste paar minuten.
Uiteindelijk toch nog een relatief ruime uitslag van 16-7, maar de tegenstander heeft er alles aan gedaan om de eerste punten van Harkema af te snoepen.
Een collectief gespeelde tweede helft en de rust bij alle spelers heeft de doorslag gegeven. Na de wedstrijd van het vlaggenschip speelde het tweede van Harkema een erg sterke wedstrijd, zij strijden mee in de bovenste regionen in hun competitie.
Volgende week speelt Harkema 2 in stiens en Harkema 1 moet op de late avond om 21.10 afreizen naar Damwoude.