Zaterdag 15 april moest HAVIC B1 om 14:00 in Dronten tegen ASVD spelen. Op papier zouden we deze wedstrijd moeten kunnen winnen, maar ASVD heeft een goed team en moet niet onderschat worden. Vooral omdat het ook erg koud was in Dronten en er een harde wind stond, moesten we daar erg rekening mee houden met het schieten.

We begonnen de wedstrijd met in de verdediging: Margriet, Marit, Pieter C en Rien. En in de aanval: Elisa, Shana, Maarten en Thomas V. De wedstrijd begon een beetje moeizaam want er werden kansen gemist en we waren nog niet gewend aan de wind. ASVD kon scorend aan het begin goed met ons meekomen en we scoorden steeds om en om. Net voor rust liepen we 2 doelpunten uit en we gingen met een stand van 6-8 bespreken. In de eerste helft waren we er al achter gekomen dat de scheidsrechter erg partijdig was en veel tegen ons floot. We moesten ons dus ook op de scheidsrechter aanpassen en zo gingen we ook de tweede helft in. We begonnen direct weer met scoren maar ASVD liet het gat niet groter dan drie worden en zo kwamen er met een stand van 10-12 de wissels Jelmer, Danique en Amber erin. Ze begonnen direct met scoren en we liepen zo verder uit naar een stand van 10-17, en dat is ook de einduitslag. Al met al hebben we de moeizame wedstrijd toch nog omgezet in een ruime overwinning.

Groeten Rien van der laan.