ASVD C1 – HAVIC C1

Zaterdag 16 april moesten we de uitwedstrijd spelen tegen ASVD C1 in Dronten om 10.00 uur. We vertrokken uit Harkema om 7.30 uur richting Dronten met drie busjes.

Dit maal waren er weer een aantal supporters mee om naar de wedstrijd te kijken maar ook omdat we later die dag naar de korfbalfinale van de korfballeague in de Ziggodome zouden gaan.
De wedstrijd begon om 10.00 uur en we kwamen al snel op voorsprong 0-1. Helaas deze was van korte duur en ASVD kwam binnen 30 seconden weer om 1-1. Het duurde lang voordat er weer werd gescoord maar toch kwamen wij weer op voorsprong 1-2 en net voor de rust viel ook de 1-3.
Na de rust ging het nog niet lekker en ASVD kwam terug op 2-3 maar meteen antwoorden wij met de 2-4 en 2-5. ASVD scoorde meteen daarna de 3-5 waarna wij de 3-6 maakten. Toch liet ASVD het er niet bij en maakten toch 4-6. Daarna ging het scoren iets beter want wij liepen uit van 4-7 en 4-8 en ASVD scoorde tegen 5-8. intussen was Jelmer in het veld gekomen voor Rien en wij maakten liepen uit naar 5-13 waarna ASVD de laatste treffer van de wedstrijd maakte en de eindstand bepaalde op 6-13.
Na de wedstrijden hoorden wij dat Wageningen C1 had verloren van DVO C1 en omdat wij hadden gewonnen zijn we kampioen van de hoofdklasse A op het veld.

Volgende week spelen we thuis in Kollum onze kampioenswedstrijd tegen DOS ’46 C1 om 17.00 uur. Ik nodig hierbij iedereen uit om te komen kijken in Kollum en met ons een feestje te vieren na de wedstrijd.

Elisa Zijlstra