Wedstrijdverslag

CSL F1 – Harkema F1 11 juni 2022

Er werd afgereisd naar Britsum. Waar de F’jes mochten aantreden tegen CSL F1. De thuiswedstrijd werd gewonnen met 6-3 maar we wisten dat het geen gemakkelijke wedstrijd zou gaan worden vandaag.

Bij winst zou er een goede stap naar nog een mogelijke kampioenswedstrijd gezet konden worden. In de basisopstelling begonnen :  Fenna, Maaike, Ashley en Anna. Elsa en Ylse waren onze 1e wissels.

Onder de stralende zon begonnen de dames aanvallend knap, er werden lange ballen gegooid, helaas kwamen die niet altijd aan. Maar toch kwamen de Harrekieten op een 0-1 voorsprong. Verdedigend waren de dames niet zo scherp waardoor CSL veel kansen kreeg en zo ook de gelijkmaker kon maken 1-1. Gelukkig was het Maaike die ons aan een minimale voorsprong bracht vlak voor de pauze. 1-2.

In de pauze even goed drinken en de fles zonnebrand kwam uit de tas die was erg welkom. Na enkele tips over : het gooien van de lange ballen en het verdedigende werk en de dames gingen er weer tegenaan.

We waren nog niet zo lang bezig en CSL kwam weer langszij 2-2 . Je zag dat de koppies wat gingen hangen maar gelukkig voor ons schoot Elsa er een mooi doelpunt in en stonden we weer voor met 2-3. Toen gebeurden er wat kleine ongelukjes aan onze kant en het leek dat de dames er een beetje vanaf waren hierdoor. CSL gaf in de laatste 10 minuten nog niet verloren en maakten de 3-3.

De dames van Harkema raakten moe en scherp verdedigen lukte niet meer. Csl gaf nog eens extra gas en bleven wel scoren. De punten bleven in Britsum helaas wel een iets geflatteerde uitslag namelijk 5-10.

Volgende week spelen de dames de laatste wedstrijd van dit seizoen thuis om 10:00 tegen de kampioen Quick F1.

Groet Coach F1