Harkema F1 op Korfbalavontuur!

Ik vind het belangrijk om even stil te staan bij de F’jes.
Niet zozeer omdat het mijn team is of omdat het zo goed gaat maar meer om het feit dat het een nieuw team binnen de vereniging is.
Toen ik hoorde dat ik met deze kleine kids na de zomervakantie al wedstrijdjes ging spelen kwam er even lichte stress. Dat we met vier zouden zijn was zelfs nog de vraag maar toch kregen we dit voor elkaar en stonden we met maar liefst 6 meiden op het veld.

6 enthousiaste meiden die graag met elkaar willen lachen , plezier staat voorop maar soms is het lastig als ze niet meer kunnen stoppen met lachen. Maar als ik even mijn stem verhef heb ik snel weer de aandacht. Maar vooral belangrijk ze willen heel graag dingen leren!
De allereerste wedstrijd is alweer een aantal weken geleden. De spanning was bij de 6 meiden van de gezichten af te lezen. Toen ik vertelde dat we elke keer 2 wissels zouden hebben , wouden ze ineens allemaal wel op wissel beginnen. ‘Jeetje wat is dit nou dacht ik bij mezelf’ totdat ik besefte dat dit natuurlijk puur is omdat het spannend is zo’n eerste wedstrijd.

Ik voelde zelf ook een lichte spanning en hoopte vooral dat we niet te dik zouden verliezen. Maar wat ging het netjes voor zo’n eerste wedstrijd. Toen we scoorden vlogen ze me alle zes om de nek zo blij. En ik was blij met ze. Ik moest ze alleen wel even herinneren aan het feit dat ze nu weer moesten verdedigen. De wedstrijd was afgelopen de spanning was weg en we waren allemaal blij, we hadden gewonnen van Rodenburg F1 met 3-2!
Vanaf toen is het woord wat ik elke week hoor: Kampioen . Want als we alles winnen dan zijn we toch kampioen ? Krijgen we dan ook een beker? Probeer ze dan maar eens bij te brengen dat we ook kunnen verliezen. Want dan zeggen ze eigenwijs : Nee hoor dat doen we niet, want wij zijn de beste.

De week daarna stond de wedstrijd tegen Dow op het programma. Op het natte veld van Dow werd er met erg veel vertrouwen gespeeld we stonden dan ook zomaar 0-5 voor. Iedereen natuurlijk weer blij! Tot het moment dat er een zogenoemde Superspeler van Dow in mocht. (1 speler extra als je minimaal 3 doelpunten achterstaat) Dat was wel even lastig, bijna de hele wedstrijd tegen 1 speler meer spelen. Maar ook nog winnen met 4-7. Wat een prestatie! De week daarna kwam Dow bij ons, deze wedstrijd verliep iets moeizamer, genoeg kansen maar ze wouden er niet goed in. Toch werd het nog een gelijkspel namelijk 4-4.
Nog steeds geen verlies, hoe leuk is dat. Afgelopen zaterdag stond op papier de concurrent Frigro F1 op het programma. Het werd een erg leuke wedstrijd, we waren erg aan elkaar gewaagd en ook dit werd een knap gelijkspel namelijk 5-5.

Ik als trainster en coach ben erg trots op deze kleine toppers. Ik zie dat we elke week vooruit gaan. 6 lieve, fanatieke meiden en dan ook direct al zulke successen terwijl we nog maar net zijn begonnen. Ook de ouders hebben een positieve invloed , iets wat ik natuurlijk erg kan waarderen.
Met nog 2 wedstrijden op het programma van het veld, heb ik ook 100 % vertrouwen in de zaal.

Ik hoop dat ik jullie veel mag blijven leren! Ik doe het met veel plezier!

Alie Veenstra