Wedstrijdverslag

Harkema F2 – Wêz-Warber F2 13 juni 2022

Er stond vandaag geen training maar een wedstrijd op het programma tegen Wêz-Warber . Zij konden op zaterdag 11-6 geen team op de been krijgen dus werd de wedstrijd naar deze avond verplaatst.

De dames werden ongeduldig , ze waren volgens hen al een half uur aan het inschieten en er was nog geen tegenstander te zien. Ik als coach ben geen voorstander voor een korfbalwedstrijd op een doordeweekse dag meestal zijn ze moe na een lange dag school en deze dag was het ook nog het begin van het dorpsfeest, als dit maar goed kwam… Iets later dan gepland kwam de tegenstander gelukkig aan en kon de wedstrijd beginnen.

De dames starten goed, er werden veel kansen gecreëerd en Mirthe schoot de eerste erin. 1-0. We konden vaak achter elkaar schieten want de bal werd ook goed weer afgevangen. Mare-Anna volgde met haar 1e doelpunt!! 2-0 😊

Zo snel weer in de achtervolging en scherp verdedigen blijft wel lastig en lukte het de tegenstander om te scoren 2-1. Maar wij volgden gelukkig met de 3-1 en 4-1 door Mirthe. Maar Wez-Warber liet het er niet bij zitten en bleef doorzetten. Dat lukte want ze kwamen weer tot een 4-3 stand.

Elena scoorde de 5-3 maar het werd spannend want het werd een gelijke stand namelijk 5-5. Je zag even de gezichten betrekken maar Nadat Elena weer de dames op voorsprong hielp gaf het de dames weer een beetje lucht en vielen de 6-5 en 7-5 ook de 8-5 werd benut waardoor een superspeler in kwam. Die zorgde nog voor de 8-6 maar de punten waren binnen.

Al met al niet een hele top wedstrijd maar een terechte overwinning voor de dames van de Harkema.

Volgende week alweer de laatste wedstrijd tegen It Fean F1.

Groet, Coach F1