HAVIC wint overtuigend kruisfinale tegen PKC : Zaterdag NK finale in Bennekom

Kollum/Harkema De korfballers van HAVIC C1 (combiteam KV Harkema/Invicta) hebben hun al vroeg in het seizoen geplaatst voor de kruisfinale om het veld kampioenschap van Nederland. In de beslissingswedstrijd waren de HAVIC’s met 18 – 8 te sterk voor PKC C1. In de finale, die wordt gespeeld bij DVO in Bennekom, wacht KZ / Hiltex C1 uit Koog aan de Zaan.

Zaterdag 4 juni is de kruisfinale PKC/SWKGroep C1 vs Harkema/Invicta op neutraal terrein gespeeld bij EKVA in Almere. HAVIC begon ietwat nerveus aan de wedstrijd, maar al vrij snel stonden de Friezen voor met 0-4. Door de warmte werd er na 12,5 minuut een korte drink pauze ingelast. Na vele kansen gingen we toch maar met een matige 3-7 de rust in. De voorsprong werd na de rust uitgebreid en kwam niet meer in gevaar. PKC is op ruime achterstand gezet. Eindstand 8 – 18.

HAVIC C1 staan als één van de acht finalisten op het Nederlands Kampioenschap veld in Bennekom en gaan daar om de NK titel C-aspiranten spelen tegen KZ/Hiltex. Het enige team waar, op weg naar de NK titel in de zaal, gelijk tegen is gespeeld. De coaches/trainers Peter Holwerda, Anton van Doorn en Klaas Visser kijken samen met hun aspiranten terug op een fantastisch korfbalseizoen en zijn overtuigd om het KZ/Hiltex moeilijk te gaan maken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA