ODIS B1 – Harkema B1

Onze eerste wedstrijd van 2015 stond op het programma. Tevens was dit ook onze inhaalwedstrijd.

We speelden deze wedstrijd op woensdagavond 7-1-15 om 18:30 uur. Odis was voor ons een totaal onbekende club dus we moesten ze maar even aftasten. We zullen dit jaar meer op het maken van verslagen letten. Het schoot er op laatst in 2014 vaak bij in. Veel heeft u echter niet gemist want na ons enige verslag van alweer ons eerste wedstrijd tegen ’t Fean werd er niet meer gewonnen. Hopelijk konden wij dit jaar goed van start gaan.
De opstelling was:

Aanval Verdediging Wissel: Shana
Elisa Alie
Dieuwke Anita
Aukje(h) Nienke
Margreet (h) Colinda

We begonnen goed aan de wedstrijd na een paar minuten scoorde Elisa door een doorloopbal de 1-0. De dame van Nienke antwoordde met een mooie afstander 1-1. Het was wisselen van vak. Alie schoot 2x en het was 2x raak waardoor ze Harkema weer op voorsprong hielp 1-3. Iets daarvoor was er nog een strafworp door Harkema gemist. Daarna zaten we lekker in de wedstrijd. We speelden best wel goed nadat we zo’n lange periode niets hadden gedaan. Eindelijk wouden de kansen er wel een keer in. We scoorden voor de pauze namelijk nog 2x. 1 maal was het Dieuwke via een doorloopbal en Aukje volgde daarop met een mooi afstandsschot. De dame van Elisa deed nog iets terug door van afstand de 2-5 te maken, maar we keken met de pauze tevreden tegen een 2-5 voorsprong aan. Janco vond dat het goed ging. We creëerden goede kansen en ze gingen er ook nog in. De tweede helft moesten we vooral zo door spelen dan dat we deden dan hadden we absoluut een goede kans om te winnen. Shana kwam erin voor Alie. Ook in de 2de helft begonnen we goed. De verdediging hield het goed dicht en de aanval wist weer 2x te scoren. Shana maakte de 2-6 en Elisa scoorde haar 2de doelpunt van de wedstrijd door een zelf meegekregen strafworp 2-7. Vanaf dat moment zakten we ietsje in. We gaven wat minder druk wat er direct voor zorgde dat ODIS terugkwam door 2x te scoren 4-7. Maar we bleven terug vechten en lieten zien dat we niet in Appelscha waren gekomen om te verliezen. Shana scoorde een erg mooi doelpunt keurig op 1 voet en Aukje maakte ook een vrije bal heel netjes af. Dit resulteerde weer in een ruime voorsprong 4-9. Het was langgeleden dat wij zoveel kansen hadden gekregen die we daadwerkelijk ook benutten. Dieuwke maakte zelfs ook nog 4-10 alleen kort daarop volgende de 5-10 van een heer van bijna 2 meter lang. Wij sloten de wedstrijd nog af met een afstander van Elisa de eindstand was 5-11 en wij hadden eindelijk weer eens een keer gewonnen. Zaterdag 10-1 spelen we tegen ’t Fean B1. Hiervan konden we eerder ook punten pakken dus hopelijk wordt deze wedstrijd ook weer een succes.
Groeten, Meiden B1