Wedstrijdverslag

Rondje langs de velden 21 mei 2022

Harkema F2 – De Wâlden F2
De jongsten mochten aantreden tegen de Wâlden. Dat de tegenstander veel kon scoren had de coach van te voren al bekeken. Een keer dertig scoren en een keer zestien zijn toch getallen die er niet om liegen. Het stond al snel 0-6 en toen wist Lotte een keer te scoren.

De stand met de pauze was 1-10 en dat was toch nog wel knap. Helaas was elk schot bij de tegenstander in de 2e helft goal en kwam de F2 er niet aan te pas. De Wâlden was een paar maatjes te groot.

Uitslag: 1-22

Mid Fryslân E5 – Harkema E2
De E2 moest vroeg uit de veren om te vertrekken naar Grou. Daar moest worden aangetreden tegen Mid Fryslân E5. Het werd een erg mooie wedstrijd, vooral ook erg spannend. De ploeg van Jan-Willem hield de verdediging knap dicht maar dat gold ook zeker voor de tegenstander.

Het werd erg lastig gemaakt om tot veel kansen te komen. Maar het harde werken van de Harrekieten werd beloond. Eindelijk na een hele tijd was er weer winst voor de E2, volgende week wacht de return, hopelijk lukt het dan opnieuw!

Uitslag: 1-2

De Wâlden E4 – Harkema E1
De meiden van Harkema vertrokken al vroeg naar Oenkerk voor de wedstrijd tegen de Wâlden E4. Het werd een spannende wedstrijd, waarin ze erg aan elkaar gewaagd waren. Benthe scoorde de 1-0, maar al gauw werd het 1-1. Hierna kwam De Wâlden op voorsprong.

Beide teams misten nog een strafworp, waarna Harkema gelukkig scoorde en was de stand 2-2. Tot het eind was het spannend en net voor het eindsignaal werd er door Harkema met een mooie ingooiactie de derde goal gescoord. Maar helaas tot frustratie van ons allemaal werd deze afgekeurd door de scheidsrechter. En bleef de eindstand 2-2.

Uitslag: 2-2

Mid Fryslân D1 – Harkema D1
Net als de E2 mocht ook de D1 naar Grou vertrekken. Geen bekende van de dames dus lekker met frisse moed er tegen aan en kijken waar het schip strand. De aanvallen liepen goed maar liefst 10x wisten de dames te scoren. Ze kwamen geen enkel moment in de problemen en wonnen overtuigend.

Uitslag: 5-10