Wageningen – Havic

Zaterdagmiddag 9 april om 17.00 uur speelde Havic hun eerste competitiewedstrijd op het veld in 2016. Op bezoek kwamen de spelers uit Wageningen.

In de aanval begonnen: Jelmer, Thomas de V, Margriet en Shana. In de verdediging: Rien, Maarten, Amber en Elisa. Na het fluitje van de scheidsrechter A. van der Meer begon de wedstrijd. Al snel kwam Havic op voorsprong doormiddel van een afstandsschot. Snel daarna werd het 1-1. Vanaf dat moment begon Havic door te drukken. Via 3-2 pakte Havic een voorsprong van 7-2. Havic bleef doorgaan en doorgaan. Daarna mochten de Havics rusten met een tussenstand van 12-4. Na de pauze ging Havic rustig verder met scoren tot 15-4. Toen kreeg Havic weer een doelpunt tegen 15-5. Tot aan 18-5 werd er gewisselt aan de kant van Havic. Daarna werd de wedstrijd rustig uitgespeeld door Havic. De eindstand is 21-8 voor de ploeg uit Kollum en Harkema.

Waarschijnlijk kunnen de Havics op 23 april kampioen worden, we spelen dan tegen Dos’46 op eigen veld in Kollum om 17.00 uur. We verwachten natuurlijk veel publiek die ons steunt naar het kampioenschap!!

Pieter Christiaan van der Woude