DWA/Argo – KV Harkema

Afgelopen zaterdag reisde de selectie van KV Harkema af naar het Groningse Winsum om het af te leggen tegen DWA/Argo. Aan de uitslagen van de afgelopen weken en de lengte van de heren van de thuisploeg was te zien dat DWA geen makkelijke tegenstander voor Harkema zou worden.

Om 18:10 klonk het fluitsignaal en DWA opende de score. Harkema wist in de eerste helft van de wedstrijd steeds vlot antwoord te geven door de gecreëerde kansen goed te benutten. DWA bleef ook de rest van de eerste helft scoren en beide ploegen gingen gelijk op. Het laatste doelpunt viel aan de kant van DWA en er werd met een stand van 10-9 de rust in gegaan. Na rust wist de ploeg uit Winsum de korf van afstand goed te vinden en kon hiermee een gat van 2 doelpunten slaan. Harkema wist al snel in de tweede helft deze achterstand om te buigen naar een voorsprong van 2 doelpunten en speelde de wedstrijd goed uit. DWA wist nog één keer dichterbij te komen in de slotfase van de wedstrijd, welke eindigde met 16-18 op het scorebord in het voordeel van Harkema.

Om 19:20 was het de beurt aan Harkema 2 om aan te treden tegen DWA 2. Harkema wist al snel een verdiende voorsprong te pakken maar moest ondanks beter spel de punten delen met DWA na een 12-12 gelijkspel.

Harkema keert met 3 punten naar huis en mag het volgende week opnemen tegen DTS. De laatste wedstrijd van 2015 zal om 19:10 in Harkema worden gespeeld. Harkema 2 speelt voorafgaand om 18:00 tegen DTS 2.