Harkema komt tekort in wedstrijd tegen de Granaet

HARKEMA – Op zaterdag 9 april wist de selectie van korfbalvereniging Harkema op eigen veld niet te winnen tegen de Granaet uit Dokkum.

De wedstrijd resulteerde in een eindstand van 16-21.
In de eerste aanval van Harkema werd de wedstrijd direct geopend met een mooi afstandsschot, maar de Granaet wist hierna ook vlot te scoren. De wedstrijd ging gelijk op, dat zorgde voor een stand van 3-3.

De Verzinkerij Schippers-formatie wist hierna echter moeilijk te scoren, waardoor ze op enige achterstand terechtkwamen. Na de eerste helft te hebben gespeeld, werd met een verschil van vijf doelpunten de rust ingegaan (6-11).
Aan het begin van de tweede helft lukte het Harkema nog steeds niet om bij te blijven. Het was de Granaet die de voorsprong verder uit wist te breiden tot een stand van 9-20.

De Granaet dacht de winst al binnen te hebben, maar de laatste 15 minuten werden de rollen echter omgedraaid. De Granaet wist niet meer te scoren in tegenstelling tot Harkema, die aan een inhaalslag begonnen was. Harkema benutte alle kansen goed en scoorde veel van afstand, waardoor ze snel weer dichterbij kwamen (16-20). Vlak voor het eindsignaal scoorde de Granaet nog één maal wat resulteerde in een uiteindelijke stand van 16-21.
Volgende week zal korfbalvereniging Harkema afreizen naar Emmeloord om aan te treden tegen korfbalvereniging Emmeloord. De wedstrijd start om 13:00.