Harkema wint met ruime cijfers van DTS

HARKEMA – Zaterdag 19 december stond de derby Harkema versus DTS op het spel in de Harkema.

Nadat Harkema 2 met 16-9 had gewonnen van DTS 2, waren de eerste elftallen van beide verenigingen aan de beurt. Om 19:10 werd de wedstrijd onder toeziend oog van Gerrit van der Leeuw geopend met een doelpunt voor de Surhuizumers. Aan beide kanten werd een vlot spel gespeeld wat resulteerde in een gelijk opgaande wedstrijd. Nadat DTS het gelijkmakende achtste doelpunt scoorde, reageerde Harkema met drie doelpunten waardoor de pauzestand 11-8 was. Na de rust kwam Harkema scherp en gemotiveerd uit de kleedkamer. Het einde van de eerste helft werd doorgezet; de Harrekieten gingen door met mooie en snelle aanvallen. Daarnaast werd er verdedigend slim gespeeld, waardoor de aanvallen van DTS op slot werden gezet. In de tweede helft heeft DTS nog driemaal weten te scoren, Harkema veertien keer. De einduitslag van deze derby was dan ook 22-11.

De stalen ploeg van Verzinkerij Schippers speelt op Tweede Kerstdag en 2 januari geen wedstrijden maar 9 januari zal Harkema 1 in actie komen tegen
MN en W 1 in Stiens. Harkema 2 zal dan spelen tegen De Wâlden 5 in Oentsjerk.