KV Harkema handhaaft zich via nacompetitie

KV Harkema heeft zich via de nacompetitie gehandhaafd voor de derde klasse. De ploeg eindigde in de mini-competitie met It Fean/Boelenslaan en DTS bovenaan.

Dit betekent dat It Fean/Boelenslaan, net als Harkema, ook volgend seizoen derdeklasser is. DTS degradeert naar de vierde klasse.

Na een zeer goede start van Harkema in de zaalcompetitie volgde een hopeloze reeks wedstrijden waarbij de ploeg steeds net tekort kwam. De groenhemden belandden hierdoor net als de buurtploegen, DTS en It Fean/Boelenslaan, op een gedeelde laatste plaats. Een nacompetitie moest vervolgens uitwijzen wie er degradeerde.

Nadat It Fean/Boelenslaan vorige week DTS al had verslagen en Harkema met 14-16 te sterk was voor de korfbalcombinatie uit Surhuisterveen en Boelenslaan, versloeg Harkema afgelopen zaterdag DTS met 20-15. De thuisploeg nam meteen het voortouw en kwam op een 6-1 voorsprong. Dit bleek de opmaat voor een 10-7 ruststand. In de tweede helft genoot het publiek van een paar mooie Harkema-treffers.

Harkema heeft met twee overwinningen aangetoond dat het thuishoort in de derde klasse. Vol vertrouwen gaat de ploeg het veldseizoen in, waar het momenteel nog ongeslagen bovenaan staan.