Wedstrijdverslagen Harkema 1 & 2 16 januari 2016

Harkema 2 speelt gelijk tegen Parabool 4 & Harkema 1 verliest van Westergo.

Zaterdag 16 januari stond de wedstrijd Parabool 4 – Harkema 2 op de planning. Hiervoor reisde de selectie van Harkema af naar Groningen. Het startsignaal werd gegeven om 12:45 uur.

Harkema begon de wedstrijd goed en kwam met een 0-1 op voorsprong. Parabool had hier snel een antwoord op en scoorde de 1-1. Harkema beantwoorde dit vervolgens met 1-2. En ook nu had Parabool snel een antwoord klaar en maakte de 2-2. Nu was het Parabool die eerst scoorde, 3-2. De wedstrijd ging gelijk op, maar toch liep Harkema steeds achter de feiten aan.

De rust werd in gegaan met een tussenstand van 7-6 in het voordeel van Parabool. Na de rust was het Parabool die als eerste weer scoorde, 8-6. Harkema moest weer dichterbij zien te komen en scoorde dan ook de 8-7. Parabool behield het gat van 2 punten door de 9-7 te scoren. Harkema was vervolgens weer aan de beurt en maakte het gelijk tot 9-9. Het wedstrijdbeeld was de tweede helft niet veel veranderd en ook na de 9-9 ging het weer gelijk op. Tegen het einde aan stond Harkema nog op een achterstand van 14-13, maar hier was nog een antwoord op te geven. Dat deed Harkema dan ook en het werd 14-14.

Tot de allerlaatste seconde bleef het spannend, maar Harkema kon er helaas geen winst van maken en ging dan ook met een punt naar huis.

´s Avond om 20:10 uur werd in Bolsward het startsignaal gegeven voor de wedstrijd Westergo 1 – Harkema 1. Westergo begon de wedstrijd goed en nam al snel een voorsprong van 5-1. Harkema kon hier een antwoord opgeven tot een 5-3. Na vele doelpunten werd de rust ingegaan met een tussenstand van 12-7. Het was nog mogelijk om in de tweede helft dichterbij te komen, maar dit stond bij Westergo niet op de planning. Westergo begon ook de tweede helft scherp en zette de score op 15-7. Westergo bleef scoren en ook Harkema kon nog een paar keer scoren, daarmee werd de einduitslag 21-11. Helaas geen punten mee kunnen nemen.

Volgende week, 23 januari, speelt de selectie van KV Harkema thuis. De wedstrijd Harkema 1 – Lintjo 1 begint 18:30 uur en Harkema 2 speelt daarvoor om 17:20 uur tegen Lintjo 2.